FAQ (Usein kysytyt kysymykset)

Haluamme auttaa asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla ongelmatilanteissa ja tälle sivulle olemme keränneet vastaukset kaikkiin usein kysyttyihin kysymyksiin. Löydät vastauksen klikkaamalla kysymystä. Jos et löydä ratkaisua ongelmaasi, olethan yhteydessä meihin puhelimitse (09) 42455505 tai sähköpostitse info@evobike.fi.

Tuotteet

Milloin tuotetta on taas varastossa?

Tuotteen varastoon saapumisen päivä näkyy tuotesivulla vihreällä tekstillä "valitse väri" -valikon yläpuolella tai "valitse väri" -painikkeen värivaihtoehdon perässä. Muista, että ilmoitettu päivämäärä on arvio ja voi muuttua.

Voinko virittää sähköpyöräni?

Virittäminen on periaatteessa mahdollista, mutta se on iso projekti, emmekä me myy tarvittavia osia virittämiseen nettisivuillamme.

Mitä tuotteen varaaminen tarkoittaa?

Jos haluamasi tuote ei ole varastossa, mutta haluat varmistaa, että saat sen, voit varata tuotteen. Tuotteen varaamisen prosessi menee täysin samalla lailla kuin tuotteen ostaminen. Jos valitset maksuvaihtoehdoksi Svean Laskun, tai Erämaksun, laskua ei lähetetä ennen kuin olemme lähettäneet tuotteen sinulle.

Onko kaikki tuotteenne turvallisuustestattu?

Kaikki sivustollamme tarjotut tuotteet on turvallisuustestattu ja CE-merkitty.

Olen hävittänyt käyttöohjeet, miten voin saada uudet?

Jos olet hävittänyt käyttöohjeesi, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja lähetämme käyttöohjeet sähköpostitse PDF-muodossa.

Onko sähköiset tuotteenne vedenkestäviä?

Kaikki tuotteemme kestävät pientä kosteutta ja roiskeita, mutta ne eivät ole täysin vedenpitäviä. Takuu ei kata vedestä aiheutuvia vahinkoja.

En löydä tarvitsemaani varaosaa.

Nyrkkisääntönä meillä on varaosia kaikkiin tuotteisiin, joita sivuillamme myymme, vaikkei varaosia olisi vielä julkaistu nettikaupassamme. Jos et löydä etsimääsi varaosaa, ole yhteydessä asiakaspalveluun, joka varmistaa, että tuotetta on saatavilla, vaikkei sitä sivuiltamme löydy ja voit sopia asiakaspalvelijamme kanssa siitä tuotteesta ja määrästä, jonka haluat ostaa.

Tuotteiden testaaminen

Onko tuotteita nähtävillä Suomessa?

Valitettavasti meillä ei ole Suomessa vielä myymälää tai showroomia. Kaikki tilaukset toimitetaan kotiovelle suoraan keskusvarastoltamme Ruotsin Norrtäljestä.

Mitä “kokeile kotona tarkoittaa”?

Sinulla on oikeus kokeilla sähköpyöriämme kotona 14 päivää alkaen toimituksen saapumispäivästä ennen lopullisen päätöksen tekoa.

Palautuksen ehtona ovat seuraavat:
  • Pyörää on kokeiltu max. 50 km
  • Kaikki pakkausmateriaalit on säilytettävä ja pyörä tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessaan
  • Pyörä ei saa olla vaurioitunut (ei koske normaalia kokeilusta aiheutunutta kulumaa)

Jos päätät olla pitämättä tuotetta, voit lähettää sen takaisin meille. Muista, että sinun on maksettava rahti itse, ja hinta on yleensä 2 € / kilo, joten tuotteen lähetys takaisin voi käydä kalliiksi. Sinun kannattaa myös säilyttää alkuperäinen pakkaus, jotta saat täyden hinnan takaisin.

Miksi en saa sähköpostejanne?

Tarkista roskaposti-kansiosi. Jos et löydä sähköpostiasi, ota yhteyttä meihin niin selvitämme asian.

Tilaukset

Miten tilaan teiltä?

Kaikki tilauksemme tehdään verkkokauppamme kautta. Emme ota vastaan tilauksia sähköpostitse tai puhelimitse.

  • Näin tilaat meilt&auml: 1. Valitse tuote/tuotteet, jonka haluaisit ostaa ja lisää tuote ostoskoriin 'laita ostoskoriin' -painikkeella
  • Siirry kassalle sivun oikeasta yläkulmasta
  • Täytä tietosi ja toimitusosoite
  • Valitse haluamasi toimitus- ja maksutapa
  • Vahvista ostoehdot ja tee tilaus
  • Siirry maksamaan
Miten voin muuttaa tai perua tilaukseni?

Jos haluat muuttaa tilaustasi tai peruuttaa tilauksesi, ota yhteyttä asiakaspalveluun, et voi tehdä sitä itse. Niin kauan kuin tuotetta ei ole vielä toimitettu, voimme aina vaihtaa tuotteen tai poistaa tilauksen ilman, että joudut maksamaan mitään. Jos tuote on jo lähetetty, sovelletaan normaalia palauttamispolitiikkaa. Muista, että ennen klo 12 tehdyt tilaukset lähetetään yleensä samana päivänä.

<Mistä voin seurata tilaustani?
Voit seurata lähetystä Postnordin seurantakoodin avulla täällä.

Dachser-kuriiripalvelun lähetyksiä voi seurata täällä, sekä Suomen puolella loppukuljetuksen hoitavan Kaukokiidon sivuilla (sama koodi molempien seurannassa).

Toimitus

Kuinka pitkä toimitusaika on?

Toimitamme tilaukset yleensä 3-7 arkipäivän kuluessa lähetyksestä. Huomioithan, että jos tuote ei ole varastossa, on toimitusaika pidempi.

Mikä logistiikkayhtiö vastaa toimituksesta?

Dascher ja Postnord vastaavat tuotteidemme toimituksesta.

Toimitatteko myös ulkomaille?

Valitettavasti Suomen sivuiltamme voit tilata vain Suomeen, lukuunottamatta Ahvenanmaata. Voit tilata tuotteita kaikkiin Euroopan maihin sekä Ahvenanmaalle Ruotsin sivustolta www.rull.se. Muista, että eri toimituskuluja sovelletaan eri maihin toimitetuissa tilauksissa. Ota yhteyttä asiakaspalveluun saadaksesi lisätietoja.

Mitkä ovat toimituskustannukset?

Yli 100€ tilaukset toimitetaan ilmaiseksi. Kun pääset kassalle ja lisäät postiosoitteesi, näet kokonaiskustannukset.

Milloin tilaukseni lähetetään?

Tilaukset, jotka on tehty arkena ennen klo 12, pyritään lähettämään saman päivän aikana. Kello 12 jälkeen tai viikonloppuna tai pyhinä tehdyt tilaukset pyritään lähettämään tilausta seuraavana arkipäivänä.
Ruuhka- ja sesonkiaikoina tilausten lähettäminen saattaa viivästyä muutaman arkipäivän.

Huom!

Kun teet tilauksen, tarkista, onko tuote varastossa. Jos tuote ei ole varastossa, kun ostat, näet milloin sitä on taas ostettavissa, kun napsautat "valitse väri"-valikosta. Värin jäljessä näkyy tuotteen saapumisaika varastoon. Jos tuotetta ei ole varastossa, ota huomioon, että tuotteen saaminen kestää kauemmin.

Takuu ja huolto

Tuotteeni saapui vaurioituneena, mitä teen?

Yritämme aina parhaamme saamaan tuotteen sinulle täysin ehjänä. Kuitenkin toisinaan tuotteet voivat vaurioitua merenkulun aikana. Jos näin on, ota heti yhteyttä asiakaspalveluun. Ota kuvia tai videota vauriosta, jotta asiakaspalvelu voi nopeasti löytää parhaan ratkaisun ongelmaan.

Kuinka pitkä on tuotteidenne takuuaika?

Sähköpyöriemme normaali takuu on 2 vuotta. Takuu sisältää valmistusvirheet ja myös akun. Takuu ei sisällä tavanomaisia kulumiselle herkkiä osia (esimerkiksi ketjut ja renkaat) eikä tavallista käytössä kulumista. Sähköpyörillämme on erityiset takuuajat: 2 vuoden tavallinen takuun (akku mukaan luettuna) lsiäksi tarjoamme 5 vuoden moottoritakuun ja 10 vuoden runkotakuun.

Miten tuotteen korjaus tai huolto tapahtuu?

Jos tuotteessa on jotain vikaa, ota yhteyttä asiakaspalveluun välittömästi. Kuvaile ongelmaa mahdollisimman yksityiskohtaisesti ja voit myös lähettää kuvia ja videoita ongelmasta. Asiakaspalvelu ohjaa sinut seuraavien vaiheiden läpi. Jos et pysty korjaamaan ongelmaa itse, voit lähettää tuotteen korjattavaksi meille. Jos vahinko kuuluu takuun piiriin, katamme kaikki kustannukset mukaan lukien toimitukset ja korjaukset. Ymmärrämme, että sinulla ei ehkä ole alkuperäistä pakkausta, mutta kääri tuote hyvin, koska huonoista pakkauksista johtuvat toimitusvauriot on katettava. Huomaa myös, että jos tuote saapuu tänne ja ongelma ei ole sellainen kuin olet kuvannut tai jos se ei kuulu takuun luokkaan, sinun on katettava kaikki kustannukset mukaan lukien toimitukset ja korjaukset.

Miten takuuhuolto toimii?

Ensin lähetämme tarvittavat varaosat asiakkaalle korjausta varten. Jos asiakas ei itse pysty korjaamaan tuotetta, tuote voidaan lähettää korjauspalvelua varten Ruotsin korjaamollemme. Voimme myös neuvotella sopimuksen suomalaisen huoltoyhtiön kanssa ja tuote voidaan korjata paikan päällä Suomessa. Ota kuitenkin aina yhteys ensin asiakaspalveluumme, jotta prosessi toimii helposti ja mahdollisimman hyvin tuloksin.

Miten tuotteiden vaihtaminen tai palauttaminen toimii?

Ota ensin yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse info@evobike.fi tai puhelimitse (09) 42455505. Asiakaspalvelun kanssa sovitte päivästä, jona tuote haetaan luotasi ja saat myös lisätietoja palautuksesta. Jotta saat koko tuotteen hinnan takaisin, kannattaa pakata tuote sen alkuperäispakkaukseen. Paketti haetaan palautukseen kotioveltasi.



Nopea toimitus


Ilmainen toimitus yli 100€ tilauksille


Hyvät hinnat


60 päivän avoin kauppa